Frågor om graviditeten

Jag fick reda på att jag var gravid:
Den 20 april 2011 ♥

Såhär fick jag reda på det:
Jag gjorde gravtest på UM & det visade positivt.

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Jag berättade med detsamma för min mamma, sedan ringde jag till min pappa & även till barnets biologiska pappa.

Jag tror det kommer att bli:
Jag vet faktiskt inte! Vi kollade aldrig barnets kön på ultraljudet.

Det här undviker jag att äta och dricka:
Det finns en del fisksorter man inte ska äta, så det äter jag inte samt leverpastej & sånna saker ska man undvika under graviditeten. Sedan alkohol dricker jag absolut inte!

Lukter som jag inte klarade av i början:
Hade faktiskt inga speciella lukter som jag inte klarade av. inte av vad jag kan minnas iallafall

Följande små egenheter jag fått:
Jag dricker JÄTTE mycket apelsinjuice, coca cola & äter mycket frukt nu när jag är gravid.

Första gången det rörde sig i magen:
I vecka 18 kände jag barnets första spark, någon/några veckor före kände jag som små "fjärilsvingar" där inne.

Första gången det började sparka ordentligt:
Den 3/7 -11 kände jag barnets första spark

Såhär kändes de första sparkarna:
hm svårt att förklara, men som små buffar liksom. måste upplevas för att förstå, underbart ♥

Musik jag spelar för bebisen i magen:
Väldigt olika, dock har jag lyssnat på en och samma låt väldigt ofta sedan jag blev gravid & när jag spelar den låten för barnet sätter den igång att sparka och röra på sig där inne. Det märks att den känner igen låten! Det sägs även att när barnet är fött blir den lugn av musik som mamman lyssnat på ofta under graviditeten.

Magen började synas:
Jag tyckte att jag var "tjock" redan i v.10, men kollar man tillbaka på bilderna så började det synas att jag var gravid i v.16 kanske.

Såhär kände jag vid ultraljudet:
det går inte att beskriva, det var helt underbart! Från att ha fått se en liten "ostkroke" i V.9 på det första ultraljudet till att få se en riktig bebis med armar,fötter,tår,fingrar i v.18 på det andra ultraljudet. Det var helt fantastiskt♥

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Det kändes otroligt! det var jätte häftigt :)

De första mammakläderna var:
Mamma jeansen tror jag

Mina favoritmammakläder:
Dom där mamma jeansen, otroligt sköna! :D

-


Kommentarer
Postat av: Melissa

Inte långt kvar nu ! Vad roligt! Följer din blogg :)

Snor listan av dig ;)

2011-11-27 @ 21:05:52
URL: http://only-me-missan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0