"Hur det var när jag låg i mammas mage"

Hej allihopa!
Jag håller på med en minnesvärd sak, eller jag började med det när jag fick veta att jag var gravid.
Jag skiver upp när olika saker händer & sker.
Är riktigt roligt att ha sånt kvar, så man kan läsa senare i livet & när även barnet är stor nog eller väntar barn själv och vill läsa om hur det var när h*n själv låg i magen.
-
Här är lite av det :
-

Torsdagen den 17/2 2011, sista mensen
onsdagen den 20/4 2011, gravid, positivt. Första gången jag spydde (på morgonen) & väldigt illamående.
Fredagen den 29/4 2011, första ultraljudet. Jag är i v.7+5, bäbisen är beräknad att komma den 13 december, på min 18-årsdag.
Söndag den 1/5 2011, idag gick jag in i v.8, nu har jag 32 veckor kvar av min graviditet.
Söndag den 8/5 2011, idag gick jag in i v.9 & det har börjat synas på min mage.
Måndag den 9/5, idag var jag på hälsokontroll, lågt blodvärde, måste äta järntabletter eller dricka blutsaft
fredag den 20/5, idag var jag på ultraljud, H*N mår jätte bra, Läkarn väckte mitt lilla hjärta & sa att det såg ut som H*N hade gymnastik där inne i min mage!
Onsdag den 1/6, idag hade jag inskrivning på MVC, idag är jag i vecka 13 ( 12+3 ), har ett nytt beräkningsdatum för födseln & det är den 23 november.
Söndag den 3/7, idag kände jag barnets första spark :)
Torsdagen den 17/2 2011, sista mensen
onsdagen den 20/4 2011, positivt gravtest. Första gången jag spydde (på morgonen) & väldigt illamående.
Fredagen den 29/4 2011, första ultraljudet. Jag är i v.7+5, bäbisen är beräknad att komma den 13 december, på min 18-årsdag.
Söndag den 1/5 2011, idag gick jag in i v.8, nu har jag 32 veckor kvar av min graviditet.
Söndag den 8/5 2011, idag gick jag in i v.9 & det har börjat synas på min mage.
Måndag den 9/5, idag var jag på hälsokontroll, lågt blodvärde, måste äta järntabletter eller dricka blutsaft
fredag den 20/5, idag var jag på ultraljud, H*N mår jätte bra, Läkarn väckte mitt lilla hjärta & sa att det såg ut som H*N hade gymnastik där inne i min mage!
Onsdag den 1/6, idag hade jag inskrivning på MVC, idag är jag i vecka 13 ( 12+3 ), har ett nytt beräkningsdatum för födseln & det är den 23 november.
Söndag den 3/7, idag kände jag barnets första spark :)
Tisdagen den 5/7, idag var jag på det stora ultraljudet. Allting såg jätte bra ut & barnet mår jätte bra. Barnet har ett nytt beräkningsdatum & det är den 12 december, jag är alltså nu i v.18.
Måndagen den 1/8, idag såg vi dem första rörelserna utanpå magen.
Måndagen den 8/8, Idag gick jag in i v.23, Har fortfarande kvar det hemska illamåendet.
jag längtar så mycket efter dig mitt hjärta♥
-
/Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0