Tankar som snurrar i mitt huvud; just nu

go'kväll alla läsare.
Jo, alla har vi våra tider och dagar då vi funderar mycket på vad som faktiskt händer och sker i våra liv.
Tankar som snurrar i mitt huvud, right now är lite mer lutat åt skolgången.
Jag är 16 år gammal och går andra året på frisörlinjen i sundsvall (john bauer)
Jag är bara 16 år gammal och bor själv i en etta (45).
Jag går till skolan varje dag, börjar klockan 08:30 och slutar minst sagt varje dag klockan 15:30.
Jag kliver upp själv varje morgon, åker ner till skolan och åker hem själv varje eftermiddag.
Jag fick det här att låta som om jag vore "ensam", visst jag har mina vänner i sundsvall också, men hur ofta händer det på en skala 1-10 att man är med dem en kväll efter skolan?
Jag bor egentligen hemma hos mina föräldrar i bergsjö, cirka en timme från sundsvall.
Det är ju där jag vill vara, det är ju där jag trivs?!
Visst jag ska inte klaga, jag har det bra och jag har redan allt en 16 årig tjej kan önska sig..
men det är väldigt jobbigt att bo i en lägenhet ensam en timme från sitt riktiga hem varje vecka, i fem dagar.
det finns säkert tjejer i min ålder där ute som inte vill något hellre än att bo själv osv.
men när det väl händer kanske man är grymt taggad men det ger sig med tiden.
Jag har snart bara 1½ år kvar i skolan & om 1½ år är min tid i sundsvall över, det är en tid men det är bara att bita ihop och stå ut.








Kommentarer
Postat av: Zoofie

Själv bor jag tre timmar hemifrån, med buss. 17 mil. Alla dagar i veckan, hela året.

2010-09-24 @ 12:54:25
URL: http://zoofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0