olyckan

igår kväll vid halv åtta tiden skulle jag skjussa liv forslin till ajvas, för att hon skulle handla.
jag startade moppen och liv satt sig bakom mig.
jag hade hjälm på mig, hon var utan hjälm.
vi började åka längst vägen och jag såg inte bilen som kom åkandes upp för backen när vi skulle svänga.
Jag bromsade så mycket jag bara kunde ( jag fick en chock) dom enda orden jag fick fram eller rättare sagt skrek var " men shiit!" sen sa det pang.
jag kommer även ihåg tommys blick, han blev rädd & fick också en chock men tvärbromsade också.
tommy heter killen som körde bilen.
Jag landade på liv som redan hamnat på asfalten.
jag reste på mig snabbt och hon också, och tommy kastade sig ur bilen.
det var när jag hörde hennes skrik och hur hon grät som jag kastade av mig hjälmen med båda händerna och det var också då som jag kände hur ont jag hade i vänster handled.
när jag fick av mig hjälmen kollade jag upp då kom alla grannar runt omkring till oss, som hört smällen!
jag hörde hur liv skrek "hämta fredrik!" jag ställde mig upp och var på väg att hämta honom, då en av mina grannar kom springandes och sa till mig att lägga mig ner.
jag hörde hur liv skrek o skrek av panik!
jag hade nog inte fattat vad som hänt riktigt.
jag varken skrek eller grät, jag var i chocktillstånd!
Dom ringde efter ambulans.
2 st ambulans bilar, 2 st brandbilar & en polisbil kom till platsen..
när första ambulansen kommit till platsen bar dem upp liv på en bår och bar in henne in i ambulansen, fastspänd ordentligt kan jag ju säga er.
den andra ambulansen kom direkt efter och jag kom först in till akuten.
det var jätte mycket folk som kollade på, var publik så att säga.
tack till alla grannar som hjälpte till & ringde ambulansen.
när vi kom till sjukhuset, fick jag veta att jag brytit handleden och fick direkt en gipsad arm.
liv klarade sig med mindre skador så som skrap sår & en stor bula i huvet.
vi var inne på sjukhuset i fyra timmar.
nu ska jag vara gipsad i fyra veckor till och det är inte skönt kan jag säga er, nej hualigen.
ingen mer moppe körning för min del.
föresten är moppen helt trasig, fotar den senare idag.





Kommentarer
Postat av: Anna

fyfan... krya på dig!<3

2010-08-08 @ 14:07:29
Postat av: Anonym

Det underlättar om du inte skriver som ett sär.

2010-08-08 @ 18:23:14
Postat av: sanna

men nu räcker det väll? vad är det för fegskit som inte vågar skriva namn? jennifer och liv har vart med om en olycka! hade du velat att någon skulle hålla på så mot dig om du vart med om samma sak? hållkäften eller skriv namn!

2010-08-08 @ 18:38:50
Postat av: marcus

håller med sanna där, någon som inte verkar fatta att dom kunde dött om det vart högre hastighet eller om det hade gått riktigt åt helvete när dom landade på asfalten.

2010-08-08 @ 18:48:13
Postat av: Kimmie.

Tur att inget allvarligare hände!

2010-08-10 @ 00:23:05
URL: http://justkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0