Besök på MVC & förlossningen!

Hej!
Idag kl 11:00 var vi på MVC för att lyssna på lill*ns hjärtljud samt mäta mage, ta prover och väga mig.
Barnets hjärtljud låg på 146/152 denna gång & magen var 27 cm lång.
-
På fyra veckor har magen växt 4 cm
På fyra veckor har jag gått upp 5kg
Hittills under min graviditet har jag gått upp 15kg
-
Efter besöket skickade min barnmorska upp mig till förlossningen pga att jag har fått för tidiga och hårda sammandragningar som jag haft nu i cirka tre/fyra veckor samt att jag hade vita blodkroppar i urinet.
Var på förlossningen för undersökningar osv i flera timmar idag.
Det visade sig att jag har urinvägsinfektion & jag ska hämta ut medicin för det imorgon.
Om en vecka ska jag få prov svaren på hur dom andra vita blodkropparna ser ut, Om det är dvs farliga vita blodkroppar så kommer jag att få en yttligare medicin för att få bort dem.
observera att man INTE ska ha vita blodkroppar i urinet när man är gravid!
Förövrigt mådde barnet jätte bra & är fullt frisk!♥
-
Älskar dig mitt hjärta, snart är du här hos oss♥
-

mammas hjärta♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Men fy, hoppas du blir bättre! <3

2011-09-22 @ 18:12:46
Postat av: Mikaela

Jag Älskar din blogg och du verkar vara en så stak mamma!

Jag undrar om du har bestämt vad barnet ska heta och här kommer några förslag!



Tjej:

Olivia, Tindra & Thea



Pojke:

Oliver. Tobias & lucas



Hoppas du gillade förslagen!!!

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2011-09-26 @ 16:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0