Frågor om min graviditet

När fick du reda på att du var gravid? 20 april
Hur fick du reda på att du var gravid? Jag gjorde gravtest på ungdomsmottagningen
Hur gammal var du? 17 år
Ungefär när blev du gravid? Någon gång i februari
Hur reagerade du? Jag blev chockad, men när det hade gått en stund och man fick "smälta in det" blev jag jätte glad :)
Hur tog pappan det? Han tog det inge bra. Vi lever inte ihop längre & har ingen kontakt.
Var graviditeten planerad? Inte planerad men väldigt välkommen endå! :)
Vilken vecka är du i nu? Jag är i v.32, v.33 på söndag


-

Mår du illa?
Hela tiden!
Har du halsbränna? ibland
Har du ont av foglossning? Har hemska foglossningar & får mycket ont.
Har du mycket vätska i kroppen? Nej
Har du några bristningar? Nej
Har du en hormonrand? Nej det har jag inte
Är du extra känslig? Inte så extremt, har nästan inte förändrats något under min graviditet på så vis.

-

Kissar du ofta?
Ja
Har du/haft några gravidcravings? Äppeljuice & hårdbröd :D haha.
Vad vägde du innan du blev gravid? 53 kg
Vad väger du nu? 69 kg
När kände du dom första sparkarna? Den 3 juli kände jag dom första sparkarna
Sparkar den mycket nu? Ja hela tiden

-

Vet ni vad bebisen har för kön?
Nej det vet vi inte :)
Vad tror du att det är? Jag vet inte riktigt 
Vad tror pappan att det är? Min pojkvän tror att det är en liten flicka.
Har ni några namn? Yes, det har vi
Vad kallar ni bebisen just nu? -
Hur många ultraljud har du gjort? 4-5 stycken
Hur är bebisens läge nu? Jag tror att huvudet är nedåt, då jag bara får sparkar uppåt.
När är bebisen beräknad?
12 december
När tror du att du föder? Jag tror jag kommer få två veckor förtidigt eller något dylikt & om jag inte får det så tror jag att jag kommer att gå över tiden med någon vecka 
Var vill du föda? På Hudiksvalls BB
Vilka ska vara med på förlossningen? Min pojkvän & min mamma :)
Är du nervös inför förlossningen? ja det är jag, fast mer rädd för komplikationer efteråt.
-
Hoppas ni fick en trevlig lässtund ;)
Undrar ni något mer så fråga gärna!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket datum fick du reda på din graviditet?:)

2011-10-14 @ 12:28:01
Postat av: Maja-Mamma till Joel

vad är du rädd att få för komplikationer efteråt då?:)

2011-10-14 @ 13:13:53
URL: http://mammasjoel.blogg.se/
Postat av: Eli

Hej jag undrar vilka namn gillar, eller vill att han/hon ska heta

2011-10-19 @ 19:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0